PRIESKUM TRHU A VEREJNEJ MIENKY

Forkys Trnava

Forkys Trnava

Forkys Trnava

Forkys Trnava je jednou z pobočiek medzinárodnej franchizingovej siete bistier s rýchlym občerstvením. Jedná sa o inovatívny koncept vegánskych jedál, ktorý kladie vysoký dôraz na kvalitu, čerstvosť a najmä chuť. Receptúry sú prepojením dokonalej kombinácie zdravých surovín, šetrného spracovania a ekologického vzťahu k prírode.

A čo je najdôležitejšie, jedlá ponúkajú plnohodnotnú alternatívu k mäsu, z pohľadu nutričných hodnôt a najmä vďaka perfektnej chuti.

Prieskum trhu a poznanie zákazníka

Pre Forkys Trnava sme v roku 2022 zrealizovali marketingový prieskum, ktorého hlavným cieľom bolo zistenie zákazníckych preferencií a názorov na vegánske stravovanie. Spoločnosť potrebovala kvalitné informácie o zákazníkoch, najmä z pohľadu skvalitnenia komunikácie a marketingu. Počas prieskumu sme zisťovali, aké skúsenosti majú respondenti s vegánskou stravou, či ju vyhľadávajú, čo si o nej myslia, a či sú otvorení novým ekologickým a udržateľným prístupom k stravovaniu.

Vegetariánstvo a vegánstvo v Trnave

Prieskum trhu sme realizovali formou osobných rozhovorov v blízkom okolí prevádzky a v centre Trnavy. Celkovo sme sa porozprávali s vyše stovkou respondentov a zistili sme mnoho užitočných informácií. Ak sú otázky koncipované správne a rozhovor vedie skúsený mediátor, dokáže od ľudí získať postrehy a myšlienky, ktoré majú veľkú hodnotu. Spoločnosť ich následne môže zapracovať do svojich budúcich rozhodnutí, predajnej, marketingovej a komunikačnej stratégie.

Zabudnite na dotazníky

Kvalitné informácie takmer nikdy nezískate formou anonymného dotazníka. Takáto forma prieskumu je neefektívna a neprináša relevantné odpovede. Ak chcete získať kvalitné informácie, postrehy, podnety a pochopiť rozhodovanie zákazníkov, musíte vykonať prieskum formou osobných rozhovorov. Je to prácna a pomerne komplikovaná záležitosť, ktorá si vyžaduje čas a veľa energie. Získate však kľúčové informácie, ktoré sa nedajú „vygoogliť“, dohľadať, a ani vám ich nikto zaručene nepovie. Vďaka tomu končia domnienky a vstupujú do hry kľúčové dáta, ktoré majú pre rozvoj firmy vysokú hodnotu.

Ako prebieha kvalitatívny prieskum

  1. V prvom rade si s vedením spoločnosti zadefinujeme hlavné ciele prieskumu. Musíme pochopiť situáciu vo firme z komplexného hľadiska, aby sme dokázali navrhnúť čo najlepší plán realizácie prieskumu. Tá sa potom odvíja od mnohých faktorov: geografické aspekty, cieľová skupina respondentov, veková štruktúra
  2. Následne si stanovíme hypotézy, ktoré vyplývajú z tvrdení vedenia. Prepojíme ich s kľúčovými otázkami vo firme a naformulujeme otázky. Rovnako si zadefinujeme ideálny počet respondentov, ktorý bude slúžiť ako reprezentatívna vzorka
  3. Realizácia prieskumu prebieha buď v teréne, alebo v iným spôsobom (osobne, telefonicky) vždy podľa konkrétnej situácie a projektu.
  4. Po zrealizované prieskumu prebieha jeho analýza a sumarizácia výsledkov